2016. január 13., szerda

Kritika #25

Sziasztok!

Egy újabb kritika született! De most nem is szövegelek hanem belevágok.


Kinézet, avagy első benyomás:
 A fejléced tetszik. Nem túlzsúfolt, nem üres, pont jó. Legalább is szerintem. A háttér színeivel viszont valahogy nem vagyok megbékélve. Igaz, hogy a fejlécben is szerepel ez a szín, de valahogy nekem mégsem jön be az összhatás.
A menüsorod jó, nem túlzsúfolt, a lényeges dolgok szerepelnek benne.
4/5

Cím:
Hát, igazából még nem jöttem rá, hogy miért is ezt a címet kapta a sztori, de gondolom ami késik, az nem múlik. Egyébként a javadra lehet írni, hogy magyar a cím. Talán a karácsonyi kiadás az, ami utal valamelyest a cím eredetére.
2/3


Fülszöveg:
Hány árva gyerek lelt otthonra? Sok. És hány gyerek nem akart egy otthont? Egy. Ő Nyla. 6 éves kora óta az Otthonban él, és akármilyen nevelőszülőkhöz kerül, végül mindig visszatér. Egyedül akar lenni. Hamarosan betölti a 18. életévét, amikor is "kiszabadul" az Otthon fogságából. De előtte egy olyan család fogadja örökbe, ahol megmutatják neki, hogy milyen egy boldog család. Ismerd meg Nyla történetét, és éld át vele a kalandokat!

Tetszik a kis bevezetőd. Tömören leírja a lényeget. Az egyetlen, ami furcsa számomra, hogy sem a borítón, sem pedig a fülszövegből nem lehet rájönni, hogy az egyik együttes is szerepel a sztoriban, ami olyan téren hátrány lehet számodra, hogy vannak, akik kimondottan olyan történetet keresnek, amiben egy bizonyos banda is szerepel. Ezen gondolkozz el egy kicsit. Megértem, hogy nem ezzel akarsz olvasókat fogni, de azt azért el kell ismerni, hogy a 1D, vagy az 5SOS szereplése csábítóbbá tesz egy-egy sztorit. Csak a szereplőknél találkozhatunk velük, de így sokan nem találnak ide, akiknek egyébként érdekes lehetne az írásod.
3/3

Prológus:
Szépen felvázolod, bemutatod, hogy a főszereplőnk miért is nem akar nevelő szülőknél lenni. A legjobb megoldás erre igen, ez volt. Így kiderülhetett mindenki számára elég egyértelműen, hogy sokan minek is fogadnak be magukhoz egy gyereket. A sajnálatos az az egészben, hogy a valóságban is sok ilyen van. A szó ismétlésekre viszont vigyázz! (verekedés, szétszedni)
2/3

Történet:
Igazán érdekesnek és jónak ígérkezik a sztorid. Tetszik, hogy nem a sablon módon indulsz neki a cselekményeknek. Az egyetlen, ami kicsit zavaró az írásodban, az a viszonylag sok szóismétlés. Pl:
"Mosolygott, mire én is elmosolyodtam. A mosolyától elszoktam olvadni, ezt ő pontosan tudja, és ki is használja ezeket a pillanatokat."
Sajnos ez elég gyakori hibád. Figyelj oda rá, mert ront az olvasás élményén. Persze vannak olyan helyzetek, amikor kell a szóismétlés, vagy végképp nem tudod máshogy megoldani, de azért ezek ritkák. Most mondhatnám, hogy olvass többet, hogy bővüljön a szókincsed, de szerintem hasznosabb azt javasolnom, hogy vedd elő a szinonimaszótárat, vagy annak a netes verzióját, ha nem jut eszedbe a megfelelő kifejezés. 
9/10

Helyesírás:
Visszatérő, nagy hibákat nem találtam. Odafigyelsz a helyesírásodra, és ez jó dolog. Talán néhány elütés volt, de az nem vészes.
5/5

Egyéb:
Könyvborító: Őszintén szólva nekem nem jött be. Nem a kivitelezéssel van bajom, hanem valahogy nem illik a sztorihoz.
0/1

Összegezve: 
Egy szép és mutatós blognak vagy a gazdája. A sztori is jónak ígérkezik, csak a szóismétlésekre kell odafigyelned.
25/30

Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

1 megjegyzés: