2016. január 3., vasárnap

Kritika #24

Sziasztok!

A következő kritikám kicsit eltér a megszokottól, de mivel nem egy történetes blogról van szó, így muszáj voltam kicsit változtatni a sablonon.



Kinézet, avagy első benyomás:
 Őszintén szólva, első ránézésre igazán sikerült meglepned. Egy igazán egyszerű, letisztult, nem túl csicsás, nem túl színes, de szép és ízléses bloggal találtam magam szembe. Tetszik a fejléc egyszerűsége, ami nem mellesleg illik a tartalomhoz. Mivel igazán letisztult a design, így jól illik hozzá az, hogy a bejegyzéseidben több betűszínt is használsz, persze igazán kellemes, nem túl rikító árnyalatokat. Tényleg jól feldobja az oldal kinézetét, és ehhez az elképzelésedhez nem is alkalmazhattál volna valami csicsás hátteret. Az egyetlen, amibe belekötök, az a modulsorod. Na, ez az, amit én brutálisan átrendeznék:

  • Információk
  • Menü
  • Hamarosan
  • Feliratkozás
  • Chat 
  • Blogarchívum
  • Közvélemény kutatás
  • Látogatók száma
  • Az író
  • Kampány
  • Barátkereső
  • Cserék
Lehet, nekem rossz az elgondolásom, de szerintem ez jobb sorrend. Nekem, mint olvasónak ez a fontossági sorrendem. A kampány, barátkereső és cserék nem tartozik szorosan a bloghoz, így ezeket mindenképpen a végére tedd! Persze ez csak az én véleményem.
Ami viszont nagyon tetszik, hogy a menüpontokat szépen vezeted.
4/5

Cím:
Valamelyik bejegyzésedben olvastam, hogyan választottál címet. Jót mosolyogtam rajta, de az a helyzet, hogy ahhoz, amiről a blog szól, illik ez az egyszerű cím, ami mégis csak jól mutat.
3/3


Történet:
 Hát, itt nem ez a megfelelő címszó, de nem baj. Bevallom őszintén, minden bejegyzésedet végignéztem, de nem olvastam el az összeset, csak kb. a 80%-át. Főleg azokra a bejegyzéseidre voltam kíváncsi, amik azokról a könyvekről, filmekről és sorozatokról szólnak, amiket én is szeretek, valamint a kifejtős, vélemény mondós bejegyzéseid érdekeltek.
Na de, akkor kezdem. Szépen, igényesen vezeted a bejegyzéseidet. Az ajánlóid jól felépítettek. Tetszik, hogy leírod az alap dolgokat, utána a tartalmat, majd jön a saját véleményed is, amit szépen, kulturáltan fogalmazol meg. Egyetlen kérdés merült csak fel bennem. Te nem szoktál olyan könyvekbe belenyúlni, vagy filmekbe, vagy akármibe, amik nem tetszenek? Mert ilyet nem találtam nálad. Oké, hogy ajánlókat írsz, de szerintem néha a negatív kritikáidat is kitehetnéd. A vélemény mondásos részeknél elég kényes kérdéseket is megpiszkálsz, amivel csak óvatosan, hiszen hiába írod ki, hogy senkit nem akarsz megbántani, attól még leshet olyan, aki a szívére veszi a dolgot. Nem azt mondom, hogy ne írj ilyeneket, csak óvatosan, nagy körültekintéssel, mint eddig. Jók a témák, jól is írod meg őket, csak néha nagyon érzékeny kérdéseket érintesz. A stílusod viszont nagyon tetszik, tényleg érdekesek ezek a kis szösszenetek. Az egy napod leírásán pedig leakadtam. Én is tudok két ballábas lenni, na de úgy látom, Te sem vagy jobb. Lehet, hogy csúnya ezt mondani, de jót derültem rajtad. 
Tényleg jó, amit csinálsz. Egyszerű és letisztult, de pont ettől olyan nagyszerű.
10/10

Helyesírás:
 Nem találtam igazán hibákat. Legalább is visszatérő hibákat. Lehet, hogy volt egy-két elütés, de szinte semmi. Az egyetlen, amibe belekötnék az az a bejegyzésed, ahol a Disney mesék címeit sorolod fel az elején. És itt a soroláson van a hangsúly. Mivel a mesecímek végén nincs pont, így ebben az esetben neked is inkább vesszőket kellett volna használnod, a címek elválasztásához.
5/5

  Összegezve: 
 Egy nagyon letisztult, szép blog tulajdonosa vagy, és nagyon tetszik, amit és ahogyan csinálsz. Csak így tovább! Ajánlom a blogodat mindenki figyelmébe, aki olvasni valót keres, vagy valami jó filmet, ha unatkozik.
22/23

Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

2 megjegyzés:

  1. Drága Klau!

    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat és a tanácsokat. :) Igyekszem mindent kijavítani, amit említettél. Örülök, hogy tetszik a blogom, és köszönöm, hogy szántál rám időt! :)

    x Sam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök, ha tudtam valamiben segíteni! :)
      További jó írást!
      Puszi: Klau

      Törlés