2016. január 3., vasárnap

Kritika #23

Sziasztok!
Lehet, hogy megtáltosodom? Nem tudom. Most próbálom magam utolérni, mert az ünnepek alatt meghalni sem lett volna időm. Sajnálom a csúszást, de akármilyen hihetetlen is, én is csak emberből vagyok...




Kinézet, avagy első benyomás:
 Kissé furcsa ez a kék, halványzöld, barna színkombináció, de az összhatás tetszik. Kellemes így együtt. Jó színárnyalatokat választottál.
A fejléced szép, színeiben illik a designhoz, arról nem is beszélve, hogy én imádom az ilyen amorf szélű fejléceket.
A modulsorod majdnem jó, én csak a Megtekintések pontot tenném lejjebb, hiszen valljuk be, ez nem sok mindenkit érdekel rajtad kívül. A Maffia tagok (feliratkozók) és a Cserék közé nyugodtan leteheted. Egyébként a többi jó. Szépen vezeted a menüpontokat, tetszetősek a Szereplőknél a rendezett képek és jók az idézetek is.
5/5

Cím:
Sokat sejtető a címválasztásod. Aki szereti az ilyen típusú sztorikat, az biztos megtorpan a címet látva és jobban szétnéz nálad.
3/3


Fülszöveg:
"Maxim Iljics Jurij. Ilja Jurij fia. Hogy ki is Ilja? Az ukrán maffia feje. Eddig minden rendben volt. De egy jól célzott lövés mindenet megváltoztathat. Mi lesz, ha az oroszlánt felváltja a bárány? Muszáj lesz neki. De abban biztos, hogy bosszút fog állni. Viszont ki gondolta volna, hogy valami félresikerül?"
Na ez az, ami már annyira nem tetszik. A fülszöveget célszerű sorkizárttal írni, hiszen ez ad egy rendezett kinézetet az oldalnak. Értem, hogy miért középre igazítottat választottál, de az összhatás nem tetszik. Valahogy a szöveg sem az igazi. Felkelti az érdeklődést, eddig stimmt, de valahogy mégsem tökéletes. Az egy dolog, hogy az eleje elmehetne nyelvtörőnek is, de valami mégsem az igazi.
"Maxim Iljics Jurij, Ilja Jurij, az ukrán maffia fejének a fia.  Eddig minden rendben volt, de egy jól célzott lövés mindent megváltoztat. Mi lesz, ha az oroszlánt felváltja a bárány? Muszáj lesz neki. De az biztos, hogy bosszút fog állni. De mi van, ha valami félresikerül?"
Én valahogy így írnám meg, és így mehet is ki sorkizárttal.
De ha mást nem is, a helyesírási hibákat javítsd ki benne!
1/3

Prológus:
 Nagyon rövid. Oké, hogy megismerjük az alap helyzetet, de akkor is nagyon rövid. Arról nem is beszélve, hogy tessék a szöveget sorkizárttá tenni! Legyen valami kinézete annak a szövegnek!Valamint nem kell minden mondatot új sorban kezdeni. Sejtem, hogy itt is mit akarsz elérni evvel, de csak darabossá teszed az amúgy is rövidke részt.
"Nem hinnéd, hogy az ukrán maffia családról beszélek, ugye?" Helyesen:
"Nem hinnéd, hogy az ukrán maffia családjáról beszélek, ugye?"
1/3

Történet:
 Egy fejezet van még csak fent, tehát magáról a történetről nem tudok túl sok mindent mondani. A fejezet hossza jó. Maga a történet jónak ígérkezik, mégis nekem van egy kicsi ellent mondás a történetben. Öltöny, a saját kifinomultságukról szóló rész, és ezzel szemben a káromkodás... Nem tudom, nekem ez így kicsit furcsa.
Vigyázz a szóismétlésekkel!
 "Hát, valljuk be sosem a kedvességéről volt kedves híres, de ő azt hitte, hogy mivel jól néz ki, mindent elérhet kedvesség nélkül. (...) Igen, tudom, hogy kedves vagyok."
 Vigyázz az elütésekkel!
"Az első tárgyalásban úgy volt megbeszélve, hogy mindkettő fél 50-50%-kot kap a közös bevitelből bevételből."
"A megújult szerződésünk szerint pedig mi kapnánk 85%-ot ők pedig kevéske 35%-ot." Ez már több, mint 100 %.
"- Micsoda? Egyszerűen csak úgy eldöntöttétek? – nézett flegmán az ismeretlen nevű pasas felnézve rám." Ez így értelmetlen.
 Javaslom, hogy olvasd át a fejezetet, mielőtt közzéteszed! Sok az apró hiba, az elütés, amit kis odafigyeléssel kitudnál küszöbölni.
6/10

Helyesírás:
Hát, lehet, hogy nem ártana keresned egy bétát. Ő átnézné és kijavítaná az írásodat, mert ez így hosszú távon nem biztos, hogy jó lesz.
A vesszőkkel kicsit hadilábon állsz. A "vagy", "hogy", "de" szavacskák elé szinte minden esetben vesszőt kell tenni!
"Nem mondom, hogy odavoltam ezért az „életstílusért”, de boldog voltam, és mit tehettem volna?"
Ha az igekötő az ige előtt áll, akkor egybeírjuk, ha az igekötő az ige mögött áll, akkor különírjuk, ha pedig az igekötő az ige előtt áll, de egy szó beékelődik közéjük, akkor szintén különírjuk.
A párbeszédeknél a mondat végére nem szoktuk kitenni a pontot, ha a gondolatjel után cselekmény leírással folytatod.
"- Igen. Így akartuk, és rájöttünk, hogy így biztonságosabb is, nehogy valamit elrontsatok. – néztem le rá megvetően."
2/5

Összegezve: 
Egy igazán igényes, szép kivitelű blogot tudhatsz a magadénak, a sztori sem ígérkezik rossznak, de a helyesírásodon javítanod kellene. Vagy olvasd át figyelmesebben, vagy pedig keress egy jó bétát, aki sokat tud neked segíteni. Ha ez meglesz, akkor jó kis sztori kerekedhet ebből.
18/29


Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

2 megjegyzés:

  1. Drága Klau!
    Köszönöm szépen, hogy ennyit bajlódtál a kritikámmal! :)
    Uh, észre sem vettem volna nélküled, hogy mennyi helyesírási hibám van, szóval örök hálám! :)
    A későbbiekben próbálom majd megfogadni a tanácsaidat!
    xx, Peyton

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, sajnos az ember hajlamos továbbsiklani a saját hibáin. Én is jártam már így! :)
      További jó blogolást neked!
      Puszi: Klau

      Törlés