2015. október 30., péntek

Kritika #17

Sziasztok!

Ismét egy villám kritika, de ígérem, befejezem a többit is, és kipakolom azokat is. Addig is, nézzük ezt a sztorit, amiből még csak egy rész van fent.




Kinézet, avagy első benyomás:
 A fejléced és a design is sötét színekben pompázik, vagyis inkább főleg feketében, ami valljuk be, megy a címhez és a témához. Nekem nagyon tetszik a fejléced. Sejtelmes, kicsit ijesztő, kicsit vad, ezáltal megragadja az ide tévedő figyelmét. A design maga egyszerű, de nagyszerű. Tényleg nagyon jó az oldal összhatása. Érdekesek és egyben egyediek a modulok megnevezései, illetve a menük címszavai. Igazán tetszetős oldalt hoztál létre! Az egyetlen, amibe belekötnék, hogy nincs információ menü, így nem derült ki számomra, hogy Te alkottad-e meg az oldalt, vagy segítséget kértél hozzá, ami nem is annyira számít, ellentétben azzal, hogy sehol sem szerepel, hogy ki az író. Sem blogger profil, sem kiírva, hogy kinek az agyszüleményét olvashatom. Oké, hogy a fejezet végén ott van, hogy ki a bejegyzője a résznek, de akkor is! Tessék feltüntetni az írót!
4,5/5

Cím:
Sejtelmes, találó. Rövid, de benne van a lényeg. Nekem tetszik.
3/3


Fülszöveg:
Ez a kis rövid bemutatód igazán sejtelmesre, figyelem felkeltőre sikeredett. Egyet nem értek benne. Oké, hogy katolikus, meg, hogy rájött, hogy mindenhol ott a gonosz, de ettől hogy lett vámpír? Vagy erre majd a történetből választ kapunk? Egy picike dolog még. 
"A szemem felnyílt, és rájöttem, hogy az egyházam kezéhez vér tapad...) (ha pedig Isten létezik, akkor ő maga a megtestesült gonosz" A három pont után tegyél ki egy szóközt, mert az lemaradt. De ezektől függetlenül tényleg kíváncsivá teszed az olvasót, a stílusod pedig nagyon tetszik.
2,5/3

Prológus:
Egy szép betekintést nyertünk a főhősnő eddigi életébe, sorsába. A stílusod, vagy mondhatnám azt is, hogy a nyelvezet, amivel írod nekem nagyon bejön, és tudom, hogy nehéz így írni. Nehezebb, mint a sima szóhasználattal. Gratula a történet bevezetéséhez, ami igazán jól sikerült, és részben választ kaptam a fülszövegnél engem leginkább foglalkoztató kérdésre, bár egy része még mindig megmaradt a kíváncsiságomnak, ami továbbvisz, hogy olvassam a sztorit.
3/3

Történet:
Hát, ha őszinte akarok lenni, a vámpíros sztorik nem a kedvenceim, persze akad egy-két kivétel, de nem sok. A tiéd viszont eddig nagyon ígéretesnek mutatkozik. Tetszik, hogy nem vágsz rögtön a dolgok közepébe. Szépen vezeted fel a dolgokat, jól mutatod be az akkori időket. A stílusod pedig nagyon tetszik, mint már az előbb is említettem, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy le a kalappal előtted, mert ilyen nyelvezettel nehéz írni, és te mégis megoldod, igazán élvezhető formában. Nincsenek szóismétléseid sem. Ami furcsa volt, hogy nincsenek párbeszédek, csak idézed a mondatokat, de végül is ez egy visszaemlékezés... Az egyetlen, amibe belekötnék, hogy ebben a korban, amiről írsz, nem volt szokás a tegeződés. Mindenkit magáztak, kivétel a gyerekeket. A férj és feleség sem tegeződött. Már, ha jól helyezem el időben. Ha így van, akkor ezt javítsd ki, egyébként eddig igazán szép munka, de még nagyon az elején vagy.
10/10

Helyesírás:
Nem igazán találtam hibát. Nagyon jó a helyesírásod. Az üdvözlőben találtam azt az egyet, mást nem. Jól használod az írásjeleket, oda figyelsz a szöveg helyes tagolására is. Gratula hozzá!
5/5

Összegezve:  A történethez illő, szép, igényes kivitelű blogot mondhatsz a magadénak, egy igazán ígéretes történettel, amiből még sok mindent kihozhatsz. Sok sikert hozzá!

28/29

Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Remélem nem sértettelek meg vele! 
Köszönöm szépen a bizalmadat!
 
Puszi: Klau

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon rendes tőled, hogy ilyen hamar készen is lettél a kritikámmal!^^ A designt én készítettem, és tényleg jó sok munkába került. :D Örülök, hogy tetszik, mert próbáltam egy passzentos designt készíteni, és hát a történet hangulatához egy színes kinézet nem igazán illett volna. :) Az infóboxot pedig hamarosan pótolom, mint ahogy a rövid bemutatkozómat is.

    A fülszöveg helyesírási hibáját javítottam. Direkt nem írtam egyébként bele, hogy hogyan lett vámpír, mert ez majd Dorothé memoárjainak rejtélye marad. Próbáltam felcsigázni az olvasót, hogy tovább olvassa a sztorit, ha választ akar kapni a kérdéseire. :)

    Nagyon boldoggá tesz, hogy összességében tetszik amit írtam.^^ Ez a nyelvezet tényleg irtózatos nehéz, és van hogy azon kapom magam, hogy upsz... kiestem a ,,szerepből," és akkor nincs más teendő, jön a backspace. :D

    Általában véve én sem rajongok a hasonló történetekért, mondván, hogy lerágott csont, és leginkább tizenkettő egy tucat.Sőt, azt sem mondanám, hogy egy nagy vámpír fanatikus vagyok. Talán pont ezért kezdtem bele a sztori megírásába, mert meg akartam mutatni, hogy még így is lehet egyedit alkotni. És csak merem remélni, hogy az enyém az lesz! :D Mert bár kitaláltam fejben egy elég kuriózumnak számító cselekményt, nem tudom, hogy a megvalósítása miként fog sikerülni. :D

    A magázódás/tegeződés dologról még annyit szeretnék írni, hogy a kettőjük között történő dialektusok azért olyan formabontóak az akkori nézetek szerint, mert ezzel próbáltam érzékeltetni, hogy az ő kapcsolatuk más. Persze elég érdekes hangozna, ha cső, csumi, csá és egyéb kifejezések hangoznának el egy-egy beszélgetés során. :D De figyelni fogok, hogy egy bizonyos határon belül maradjanak.

    Egyébként párbeszédek is várhatóak a következő fejezetben, bár azok is idézett formában. :)

    Még egyszer nagyon hálás vagyok a kritikádért, és a jó szavakért egyaránt! További sok sikert Neked, és a ,,Kollégáidnak" itt a blogon! :) ;)

    ~Satin

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Tényleg jó a designod, gratulálok hozzá, főleg így, hogy Te készítetted! :)
    Sok sikert kívánok a folytatáshoz, és ne add fel, mert tényleg jó a sztori is (legalább is jónak ígérkezik), és szépen is fogalmazol. :)
    Puszi: Klau

    VálaszTörlés