2015. szeptember 19., szombat

Kritika #7

Sziasztok!
Na erre a kritikámra én is kíváncsi leszek, hiszen, ha őszinte akarok lenni, nagyon nem szeretem a Harry Potteres dolgokat (és most még nagyon finoman fogalmaztam). Kíváncsi vagyok, mit hozok ki a dologból!



Kinézet, avagy első benyomás
 Lila. Sokféle lila. Az első, ami eszembe jutott, amikor megnyitottam az oldalt. De kezdjük az elején. Tetszik a fejléced. Igaz, hogy három szereplő van rajta, ami az átlagtól eltér (elvégre ez a két szereplő), de szerencsére mégsem kelti a túlzsúfoltság érzetét. A színválasztásod már csak azért is tetszik, mert világosabb, mint az oldal többi része, vonzza a szemet. A lila szín több árnyalatát is használod a blogodon, ami jó, hiszen így nem olvad egybe az egész, de mégis harmonizálnak a színek. A fehér betűszín választásod nyerő, hiszen a szöveg könnyen olvasható ez által. 
A modulsávod megfelelő, ügyesen megoldottad, hogy ne legyen túlzsúfolt, inkább a menü fülecskéiből csináltál többet, ami az oldal előnyére vált. Tetszik, hogy a fülszöveg a fejléc mellé, az oldal tetejére esik, ezáltal rögtön szemet szúr, hiszen az első benyomás után ez az, amit keres, aki ide téved. Azt viszont még tedd meg, hogy a Történet és az Információk pont tartalmát rakd át sorkizártra, mert szebben fog mutatni az oldal.
Az egyetlen dolog, amibe még bele tudok kötni és meg is teszem, az a chated. Mindenhol máshol fehér a betűszíned, itt fekete csak, és ebből kifolyólag szinte olvashatatlan. A kék színű nevek és vigyorgó fejecskék pedig végképp nem illenek ide, hiszen semmi más kék nincs az egész oldalon. 
Le ne hagyjam! Igazán tetszetős a rendezett képek kivitelezése. 
Összességében egy igazán mutatós oldalt mondhatsz a magadénak.
9,5/10

Történet
Lássunk is neki! A sztorid befejezett. Tizenkét fejezet, prológus és epilógusból áll. Meglepően alacsony szám egy befejezett történetnek, legalább is ez volt az első gondolatom. Mégis egy kerek egész történet. Ahhoz képest, hogy nem szeretem a Harry Potteres sztorikat, ez most tetszett. Érdekesen írsz, fordulatosan. Folyamatosan fenntartod az olvasó érdeklődését. Tényleg úgy indultam neki a sztorinak, hogy ezen lehet, hogy elvérzek, hiszen egy HP filmet sem tudtam végig nézni, a könyv pedig egyáltalán nem is érdekel. Mély levegőt vettem, aztán neki rugaszkodtam. És kellemesen csalódtam. Tényleg lekötöttél végig, arról nem is beszélve, hogy nem valamelyik szereplő szemszögéből írsz, hanem mint egy külső szemlélő, vagy egy mesélő. Nem tudom, melyik is lenne igazán a jó kifejezés. Számomra így nehezebb írni. Jól fogalmazol. Az elején mondjuk kicsit sok volt a tőmondat, ami darabossá tette az egészet, de szerencsére ezen gyorsan változtattál, és hosszabb, összetettebb mondatokban fogalmaztál. 
Abban nem tudok nyilatkozni, hogy a szörnyeket te találtad-e ki (gondolok itt a pókokra, meg a halszerűségre), de ügyesen leírtad őket, attól függetlenül, hogy nem görcsöltél rá, nem lett erőltetett, mégis magam elé tudtam képzelni a szörnyikéket. A sikító fa is ötletes, bár először nem tudtam, mi adja ki ezt a hangot. Tényleg nagyon jól fogalmazol, olyan volt, mint ha egy könyvet olvastam volna, és nem egy blogot. 
A szereplőket szépen formálod meg, és tartod magad a végéig a személyiségükhöz, bár nem tudom, hogy ez mennyire a te és mennyire a könyv érdeme.
Az egyetlen, amit hiányolok a sztoriból, hogy számomra kevés az érzelmek leírása, bemutatása. Nem mész bele ebbe igazán. Oké, hogy nem egy love story, de egy kicsivel többet nyugodtan írhattál volna az érzéseikről. Van, ahol elégnek éreztem, volt, ahol még olvastam volna bizonyos érzelmek megnyilvánulását.
Attól függetlenül, hogy ez volt az első blogod, egy igazán élvezetes történetet adtál ki a kezeid közül, amit ráadásul jól is írtál meg.
10/10

Helyesírás 
Nincs túl sok hibád, igazából fejezetenként két-három darabot, ha találtam. Hol egy-egy vessző marad le (ebből jó néhány a hogy kötőszó elől), néha pedig egy elütést találtam. Ezek nem igazán feltűnőek, tényleg csak azért vettem észre őket, mert kerestem. Tipikus olyan hibák, amiket az olvas nem vesz észre, vagy csak nem tűnik fel neki. Te is könnyen átsiklasz felettük, főleg, mivel te tudod, hogy mit akartál írni, így nehezebb is észrevenni. Alap járaton viszont egy jó minőségű szöveget adsz ki a kezedből. Ha jól látom, nincs bétád, éppen ezért még nagyobb dicséret neked a munkádért.
4,5/5

Egyebek
Trailer: Igazán figyelem felkeltőre sikeredett a kisfilmed. Nagyon tetszik a zeneválasztásod, a betűtípusod érdekes, bár néhol kicsit nehézkesen olvasható, de ez még elmegy. Bemutatod vele a sztorit, mégsem mondasz túl sokat vele. Kimondottan tetszik.
5/5

 Összegezve: A Harry Potter sorozat szerelmeseinek való, szépen megírt, szép köntösbe foglalt bloggal találkozhatunk a Te esetedben.

29/30


Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése