2015. szeptember 18., péntek

Kritika #6

Sziasztok!
Igyekszem behozni a lemaradásomat, úgyhogy egy újabb kritikával jelentkezem, így már csak kettővel lógok. Remélem, hogy azokkal is hamarosan végzek!



Kinézet, avagy első benyomás
Számomra kicsit üres a fejléced első ránézésre. Alapból a színválasztásod igazán kellemes, tetszenek a tónusok, de hiába van ott az óra jobb oldalon, nekem akkor is üres kicsit. És itt teszek valami olyat, amit eddig nem. Mivel mindig hangsúlyozom, hogy én nem értek a designhoz, a fejléc szerkesztéshez, így csak, mint olvasói szemmel véleményezem ezt. Viszont, amikor kicsit jobban megismerkedtem az oldallal, a történeteddel, akkor megint ránéztem a fejlécre, és azt éreztem, hogy egyáltalán nem illik a történetedhez. Egyel lejjebb meg is magyarázom majd ezt, de ezt ide most muszáj volt leírnom. Azóta sem sikerült megbékélnem ezzel a dologgal. De haladjunk tovább, erről majd kicsit később!
A háttér színválasztása illik a fejlécedhez, szép, kellemes színhatása van az oldalnak. A modulsávod jó, bár a menüpontok közül kivehetnéd a trailert, mivel nincs, vagy még nincs és addig felesleges.
Összességében egy tényleg kellemes, nem túlcsicsázott, szép, ízléses oldalt hoztatok össze.
 8/10

Történet
Nos. Akkor most magyarázatot adok a fentiekre. Megkaptam a címet, hogy írjak kritikát a blogodról. Megnyitottam, és az alapján, ami a szemem elé tárult, hogy őszinte legyek, nem erre számítottam. A cím és a fejléc brutálisan elvisz más irányba, mint amiről a sztori szól. (Ne érts félre, a címválasztásod jó, csak ezzel a fejléccel körítve van vele problémám.) Márpedig valljuk be, ez alapján sokan becsukják az oldalt, hiszen lehet ők is úgy gondolják, hogy teljesen másról írsz. Én is így jártam ezzel. A fejléced miatt azt hittem, hogy egy színházról szóló blogot nyitottam meg. A lány ruhája, haja, a cím... minden erre utal. Valljuk be, hogy sokszor nagyobb sikere van egy gyengébb minőségű, de együttesekről szóló történetnek, mint egy jól megírt, színházas sztorinak. Ha őszinte akarok lenne, márpedig miért ne legyek az, hiszen az a dolgom! Többször nyitottam már meg az oldaladat ezelőtt, amikor valami kis könnyed olvasnivalót kerestem, de be is zártam, mivel a fejléced alapján másra számítottam, így az oldaladon sem néztem szét, e miatt hatalmas meglepetés volt számomra most. Először, amikor szétnéztem az oldalon, majd, amikor elkezdtem olvasni a történetedet, ami nem mellesleg irtózatosan lekötött. Ha rám hallgatsz, akkor akár mennyire is tetszik ez a jelenlegi fejléc, cseréld le, hogy mások ne járjanak így, mint én. Nem mutatja, hogy miről is olvashatunk, holott ez lenne a lényege! Semmilyen utalás nincs rajta a valós tartalomra! Persze szíved joga sutba dobni a véleményemet, tanácsomat, nem is haragszom meg érte, de nem értettem, hogy miért van az, hogy viszonylag alacsony az oldalmegjelenítéseid száma, holott a történet jó, ötletes, érdekesen írsz, az 1D is feltűnik benne, ami jelenleg nem kis vonzerő. Nem tudok másra gondolni, mint, hogy így járnak többen, mint én. 
Na, de akkor nézzük a történetet valójában. Nagyon tetszik, hogy nem valamelyik 1D-s fiú a főszereplőd, hanem a dobosuk, de e mellet azért szerepet kapnak a fiúk is. Egy igazán érdekesen nevelkedett lány a főszereplőd, aki testőrnek áll. Már ez maga is egy igazán jó alapötlet, arról már ne is beszéljük, hogy a közte és Josh, a dobos közötti viszonyt igazán érdekesen írod le. Utálják egymást a kezdetekben, majd formálódik a kapcsolatuk. Tetszik, hogy nem kapkodod el az eseményeket, megmaradsz az eredeti jellemvonásoknál, igaz ezek kicsit módosulnak az események hatására, de nem hirtelen és nem brutális mértékben. Élethű kereteken belül maradsz. Szépen írod le az érzelmeket, az ember bele tudja magát élni. A stílusod igazán érdekes. Megnéztem kíváncsiságból a másik blogodat, de ott nem ilyen, legalább is szerintem. Érdekesen fogalmazol, ami egyedivé teszi az írásodat. Egyetlen dologba azonban belekötnék, mégpedig a levonó szó használatába. A lift nem levonó, hanem felvonó. A levonó matricát, vinyettát jelent.
A zeneválasztásaid a fejezetek elején tetszenek.
9/10

Helyesírás 
A helyesírásodban túl sok hibát nem fedeztem fel. Az, hogy ez mennyire a te érdemed, és mennyire a bétádé, azt nem tudom, de nem is számít. A lényeg, hogy az olvasó elé egy jó, minimális mennyiségű hibával tarkított szöveg kerül. Tényleg csak néhány vesszőhibát találtam, valamint egy-két elütést, de ha őszinte akarok lenni, akkor ez fel sem tűnt volna, ha nem úgy olvasom, hogy keresem a hibákat, hanem csak simán teszem ezt, mint valaki, aki élvezni akarja az írásodat.
4,5/5

Egyebek
Könyvborító: Szép munka, bár én rátetettem volna valami olyan motívumot, ami a lány munkájára utal. Ennél is, ugyan úgy, mint a fejlécnél, számomra kicsit téves képet ad a  történetről.
Trailer: Mivel ez nálad nincs, így itt megemlíteném, hogy hangulatában igazán illik a sztorihoz az általad választott zene, ami a modulsávban megtalálható.
 4/5


Összegezve: Szerintem egy igazán igényesen megírt történet, ahol a szálakat szépen és izgalmasan mozgatja az írónő, a blog kinézete pedig igazán kellemes, attól függetlenül, hogy ezzel kicsit becsapja az erre tévedőt.
25,5/30




Ez a kritika nem bántó, hanem segítő szándékkal íródott! Köszönöm szépen a bizalmadat!
Puszi: Klau

2 megjegyzés:

  1. Kedves Klau M!
    Bevallom őszintén, megleptél a hasznos kritikáddal.
    Először is csupán most döbbentem arra rá, hogy valóban félreérthető lehet a fejléc... Amikor megkaptam nagyjából egy évvel ezelőtt, akkor úgy gondoltam, ezáltal még inkább látható az, mekkora különbség van Madaline és Josh között. De most valóban el kell gondolkoznom azon, hogy váltsak-e.
    Amikor a traileres részt olvastam, meghökkentem, ugyanis volt, van ilyesféle videó (itt meg is találod, ha gondolod: http://akulisszakmogott-bytimidreams.blogspot.hu/2014/06/trailer.html), azonban valóban nem adja ki ott. Ezt a hibát igyekszem orvosolni.
    A szövegminőség, azt hiszem, nyugodtan állíthatom, hogy nem kizárólag az én érdemem, hanem a bétámé úgyszintén. Bár igyekszem, úgy vélem, az ő segítségének köszönhetően könnyebben teszem ki a részeket, nem aggódom annyit, hogy esetleg hiba lehet benne.
    Elámultam azon is, hogy ennyire jó véleménnyel vagy a blogomról. Köszönöm szépen! Jól estek ezen szavaid.
    Hálád vagyok a kritikáért, és ezáltal a segítségedért, hogy jobbá válhasson mint a kinézet, mint a történet maga!
    További szép napot!
    Timi
    xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen, hogy hasznosnak véled a kritikámat. :)
      Megnéztem a trailert, és meg kell mondanom, hogy az is tetszik. :) És ha már ott jártam, akkor ha nem haragszol meg, akkor fel is iratkoztam hozzád!
      Puszi: Klau

      Törlés