2015. július 28., kedd

Interjú #35


Sziasztok! 
Most egy interjúval jöttem mely, Halenka-ról és az ő blogáról készült. 
A blog linkje: xxx 



1. Miért kezdtél el blogolni/írni? 

Az írás már azóta tart az életemben, hogy megtanultam formázni a betűket. Eleinte persze nem ment minden folyékonyan, de csak kitartás és elszántság kérdése. Az okát talán még magam sem tudom pontosan, viszont az biztos, hogy valami újat akartam alkotni. Olyat, melyet más eddig nem tudott, vagy nem mert. Én kimondom, amit érzek és gondolok, mondjanak bármit a megátalkodott képzeletemről. Talán annyi lehet az oka ennek az egésznek, mert kezdetben rajzoltam, és azzal csak ideiglenesen tudtam kiadni magamból a stresszt. Ugyanis a portrékon kívül mást nem igazán tudtam vászonra vinni. Az írásban pedig nem kellett a vonalon belül maradni, nyugodtan írhattam a margón túl, amit meg is tettem. Ha az egyik vonal görbe lett, nem torzult el az arc, hanem annál kacifántosabb lett a történet.


2. Honnan jött a történet ötlete? 

Mikor először megláttam a Harry Potter filmekben ezt az átkozott boszorkányt, már akkor azt gondoltam, milyen egyedi a stílusa. Sajnos itt és a könyvekben is kevés szó esett róla, engem pedig nagyon érdekelt az élete, valamint további érdekességek a személyiségéről. Voldemort esetében Rowling kifejtette, miért lett ő az, aki, de Bellatrix személyében nem kaptunk ilyet. Gondoltam, majd én megmagyarázok mindent!


3. Tervezel még más történet is?  

Én mindig tervezek új történeteket. Jelenleg három is van a fejemben. Az egyik a Folyami ár, mely talán a leghamarabb lesz kész mind közül, mert már nagyon benne vagyok az írásában. A második egy romantikus kis történet, mely már akkor létezett, amikor én még nem. Tehát igaz történeten alapul, ahhoz gyűjtök korabeli kellékeket, de a címét most sem tudom :D A harmadik pedig, ami a képzeletemben már könyvként jelenik meg, az Üledék címre hallgat. Egy protoreneszánsz kori világban játszódik egy maradi faluban, melynek lakói még mindig a sötét középkor eszméit vallják. Ahhoz még úgy érzem, elég keveset tudok a történelmet illetően, ezért képzem magam, hogy kellően hiteles tudjak lenni.


4. Van/Volt esetleg olyan ötleted, amit nem tudtál befejezni? (Ha igen, mi volt az?)

Szerettem volna az az író lenni, aki azt mondja, hogy nem, de sajnos igen. Volt egy történet, melyet magam sem tudom, miért, de tizenhat fejezet után felfüggesztettem. Az lett volna a második Harry Potter Fanfiction regényem, de úgy éreztem, hogy a HAS-sal mindent elmondtam, amit akartam. Ebben Sirius Blacken lett volna a hangsúly, és még mindig remélem, hogy egyszer befejezem azt is, mint az eddigi írásaimat. A címe Szövetséges megszállás, nem tudom, ki emlékszik rá. Nagyon sajnáltam, mert mind a mai napig vissza szoktam olvasni, és nekem tetszett :)


5. Először papírra írtad a történeted, vagy már az elejétől kezdve a blogodra gépelted? 

Eleinte meg sem fordult a fejemben, hogy bárhová felteszem a történetemet, így füzetbe írogattam. Aztán a fanfiction oldalon, ahol olvasgattam, megláttam, hogy én is írhatok ott. Elkezdtem feltölteni a történetet, de eleinte annyi volt benne a helyesírási hiba, hogy az adminok el sem fogadták. Eltelt egy kis idő, és kaptam segítséget is, így végül felkerülhetett az első rész. Aztán raktam csak fel blogra.


6. Milyen hosszúra tervezed a történetet? 

Igazából már meg van írva az egész, most csak szépen váratom az olvasókat a fejezetekkel :D Gonosz vagyok, igen! Összesen A/4-es oldalban olyan 700 oldal terjedelmű lett, valamint 88 fejezetet foglal magába. Beletelt négy évembe, de sikerült, és megírtam. Remek érzés befejezett történeteket magam mögött tudni. Mikor viszont befejeztem, elsírtam magam a füzet fölött, ezt most bevallom. Nem azért, mert olyan szomorú a vége (bár az), hanem azért, mert a legelső művemet ennyi idő után abbahagyni nagy fájdalom, de határozottan állíthatom, hogy megérte.


7. Mi motivál téged? 

Helena Bonham Carter. Történjék akármi az életemben, ha az ő Harry Potterbeli alakítására gondolok, úgy érzem, mindent elérhetek a világon. Az ő stílusa nagyon inspiráló a számomra, hiszen sosem öltözik úgy, mint az átlag, nem is viselkedik oly módon... olyan, mint én. Jó, ezt azért így nem merném kijelenteni, de szeretném átvenni a pozitív stílusát. Ő azt csinálja, amit szeretne, és nem tartózkodik felvállalni önmagát. Bár olyan lehetnék, mint ő!


8. Szeretsz olvasni? Ha igen milyen műfajú könyveket? (Van kedvenced?) 

Nem mindent olvasok el, könyvek terén pedig a lehető legfinnyásabb az ízlésem. A Harry Potter nyilván a kedvencem, ezt szerintem bárki kitalálná, aki ismer. Számomra nem a műfaján múlik egy történet, mert majdhogynem mindenevő vagyok. A SLASH történeteket valahogy elkerültem eddig, és talán ezek után sem nagyon veszek fel a listámra, de a fantasy, dráma, klasszikus, romantikus, sci-fi jöhet. A Woman in Black és a Dark Shadows nagy kedvencem. Ha van olyan, hogy kedvenc kategória, akkor (kapaszkodjatok meg) az incest (nem korosztályokon átívelő!!!) történetek. Amit nem bírok elolvasni, azok a millió számra megjelenő vámpíros kötetek, sem a SZJG. Ennyi kifogásom lenne, bár azokat is megértem, akik olvassák, mert hát ízlések és pofonok.


9. Kinek ajánlanád a történeted? 

Nem csak a Harry Potter rajongóinak, hanem mindenkinek, aki képes végigolvasni 88 hosszú fejezetet egy olyan lányról, akinek az életét most kicsit megcsavarva kaphatják kézhez. A Harry Potter eseményein igyekeztem nem változtatni, és csak annyi alapvető tudás kell hozzá, hogy tudja, miről is van szó. A történet néhol durva, erős kifejezéseket tartalmaz, egyes részek pedig kimondottan depressziósak, ezért erős idegzetűeknek ajánlom, akik így vagy úgy, de meg akarják tudni az igazat Bellatrix Blackről.


10. Mesélnél egy kicsit a történetedről? 

Alalpvetően egy fanfiction regényről van szó, melyben Voldemort leghűségesebb halálfalójának az életét mesélem el. Megtudhatjuk benne, mitől őrült meg Bellatrix, és milyen volt a halálfalóskodás egy nő szemszögéből. Már gyerekkorában kapcsolódunk be az eseményekbe, de megtudunk sok információt a születésével kapcsolatban is. A regény sajnos a halálával kell, hogy végződjön, de ezt nem én rendeztem így, hanem Rowling. Nem is olyan rég szárnyra kapott a pletyka, hogy én esetleg feltámasztanám, ám eszemben sincs. Sajnálom. Pedig lenne rá mód ;)


+1  Mesélnél magadról? 

Én egy tizenhat éves gimnazista vagyok, akinek mindene az írás és önmaga kifejezése. A későbbiekben szeretnék könyveket kiadni, az első lehetséges művet már meg is írtam (Auxtrália). Nagyon szeretem a madarakat, tervem, hogy állatkertben dolgozzak a madárházban vagy valami. Van egy pintyem, Pipi, akit nagyon szeretek. Délutánonként az angolokhoz hasonlóan teázni szoktam, csak nem tejjel. Imádom az olasz kajákat, és szeretnék egyszer olaszul megtanulni, hogy elmehessek oda. Most angolt és franciát tanulok, és azt a kettőt is nagyon szeretem.


2 megjegyzés: